Ozone - en social media app för kreatörer

Hur ska man utmana några av världens största medieplattformar med en konkurrenskraftig app? 
Kund:
Canvazone AB
Tidsomfattning:
14 månader
Vår roll:
iOS (Swift)
Android
Branding/UI
UX
Brief

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Lösning

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozone on App Store

Vill du bolla idéer?


Genom att skicka in formuläret med dina uppgifter så ger du Sharpguy AB tillåtelse att spara dina kontaktuppgifter. Vi använder endast dina kontaktuppgifter i syfte att kontakta dig och diskutera våra tjänster. Det finns inga tredjeparter som kommer att få tillgång till din data. Du kan läsa vår Privacy Policy för att veta mer om hur vi tillhandahåller dina uppgifter.