Ergonomiapp för Keolis

Hur ska man sänka sjuknärvaron på Sveriges busschaufförer med en app?
Kund:
Keolis Sverige AB
Tidsomfattning:
4 månader
Vår roll:
React Native (iOS/Android)
Strategi & digitalisering
UX
UI
Medieproduktion
Brief

Keolis Sverige AB är ett av de tre största bussbolagen i Sverige med över 6000 medarbetare. De bedriver linjetrafik med buss på entrapranad i Stockholms, Södermanlands, Västernorrlands samt Västra Götalands län. Trots många medarbetare har de tyvärr haft en hög sjukfrånvaro, pga ett stillasittande arbete och påfrestningar vid sena pass m.m. Hur kan vi, med hjälp av digital utveckling, hitta en lösning till problemet?

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Lösning

Vi kom på idén att skapa en ergonomiapp för Keolis Sverige AB. Det är en app som hjälper förarna att utbildas inom styrka, kondition, kost & välmående samtidigt som den får blodet att rusa i kroppen. Träningsappen ger personalen tillgång till ett gäng skräddarsydda videoklipp som instruerar dem till en hälsosammare vardag. Lite träning varje dag ger bättre resultat än ett par gångers längre träning i veckan. Inte behövs det tillgång till ett gym för ett bättre välmående heller; så länge kroppen är hel så har vi den allra viktigaste maskinen tillgänglig 24/7.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Vill du bolla idéer?


Genom att skicka in formuläret med dina uppgifter så ger du Sharpguy AB tillåtelse att spara dina kontaktuppgifter. Vi använder endast dina kontaktuppgifter i syfte att kontakta dig och diskutera våra tjänster. Det finns inga tredjeparter som kommer att få tillgång till din data. Du kan läsa vår Privacy Policy för att veta mer om hur vi tillhandahåller dina uppgifter.