Pokémon Go & Groupon går ihop

Hur ska man få folk att springa runt på stan och jaga virtuella priser?
Kund:
Hunt n Catch AB
Tidsomfattning:
8 månader
Vår roll:
iOS
Android
Branding/UI
Unity
Brief

Grundarna för appen och idéen Hunt N Catch kom på idéen om hitta och jaga riktiga priser i en virtuell värld redan under 2010. De hade utformat en MVP (= minimal viable product) för spelet under det året och fått bra respons. Dock låg de lite före sin tid, tekniken och precisionen för GPS funktionaliteten var inte riktigt där så de blev tvungna att sätta projektet on hold. 6 år senare hjälpte vi Hunt N Catch att lansera en officiell version, 1.0.

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Digital media växer i en grad som man inte kunnat förutse. I samband med tillväxten har det blivit svårare för användarna att nå ut. Speciellt svårt är det för kreatörer, som livnär sig på sin konst och behöver synas för att få nå ut till sin publik. Några av de huvudsakliga utmaningarna var: att validera behovet för kreatörer att ha en egen social mediaplattform, skapa en tekniskt konkurrenskraftig app & nå storskaligt. 

Lösning

Vi tog fram ett stabilt och smidigt spel i Unity tillsammans med deras egna back end utvecklare. Gamifieringen och designen behövde vara på topp och göra det enkelt för användaren att förstå sig på reglerna och kunna skapa en stark stickiness för att bibehålla en hög frekvens av användning.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Ozones lösning på problemet är en mobilapp; ett nischat socialt nätverk som kan beskrivas som en fusion av LinkedIn och Instagram. Appen gör det enkelt för kreatörer att knyta kontakter i sin bransch, äga och visa upp allt innehåll som publiceras online. För att skapa ett unikt värde så utvecklade vi en funktion som tillåter användaren att ladda upp flera bilder och videoklipp i ett och samma inlägg, i ett flexibelt rutnät.

Vill du bolla idéer?


Genom att skicka in formuläret med dina uppgifter så ger du Sharpguy AB tillåtelse att spara dina kontaktuppgifter. Vi använder endast dina kontaktuppgifter i syfte att kontakta dig och diskutera våra tjänster. Det finns inga tredjeparter som kommer att få tillgång till din data. Du kan läsa vår Privacy Policy för att veta mer om hur vi tillhandahåller dina uppgifter.